zondag 12 februari 2012

Ik heb een moestuin!

Afgelopen zomer kwam ik op het idee om aan een eigen moestuin te beginnen.
Het bezoek aan mijn ouders in Frankrijk was het begin. In de enorme tuin groeiden de lekkerste groenten. Maar ja, in ons achtertuintje geen plek voor een moestuin(tje). Maar mijn enthousiasme was wel aangewakkerd en weer thuis ging ik mee met vriendin Anja. Zij heeft immers een moestuin en die wilde ik wel eens zien. Om eens te kijken wat dit zou doen met het borrelende idee...
Het was leuk en ik zag mijn Gijs en Sara genietend door Anja's tuin op zoek gaan naar een aardbei of een heerlijke framboos. "Dit wil ik ook"! was mijn conclusie!
Nog diezelfde week heb ik contact opgenomen met de Volkstuinvereniging. Maar ik bleek niet de enige te zijn met dit leuke idee, er was namelijk een flinke wachtlijst en er was niet eens de zekerheid dat ik het volgende seizoen aan de beurt zou komen. Maar hoe dan ook, ik stond op de wachtlijst!

En het is gelukt! Ik heb een moestuin! En wat voor een! Het is een grote tuin van 125m2!



  
Op zaterdag 21 januari mocht ik komen kijken naar de tuin die ze beschikbaar hadden. Echt een mooie lap grond, met een huisje erop, twee regentonnen, twee compostbakken en een voorraad tegels.








En dan wil je toch het liefste meteen beginnen! Gijs was met me mee en kon ook niet wachten.

Een paar dagen later gingen Gijs en ik dan ook op pad naar onze moestuin! Gijs had inmiddels twee scheppen in de winkel uitgezocht, voor hem en voor Sara, en hij ging direct de tuin te lijf. Dat zijn nieuwe schep vies werd was wat minder... maar al snel had hij daar een oplossing voor: de waterpomp!

Helemaal in mijn nopjes ben ik met mijn eigen moestuin! Ik kan niet wachten tot ik kan beginnen!

3 opmerkingen:

  1. En ik kan niet wachten op de eerste oogst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Merel! Je moestuin én je blog. Ik lees heel graag met je mee! Welkom in Logland, ik voeg je toe aan mijn blogroll.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. cindy van echtelt13 februari 2012 om 10:45

    Leuk zeg ik ga je volgen hoor ben benieuwd wat er allemaal gaat groeien.

    BeantwoordenVerwijderen