zaterdag 25 februari 2012

Geduld....

Nu de strenge vorst voorbij is en sneeuw en ijs verdwenen zijn, sta ik te springen om te beginnen aan het grote avontuur. Maar ik zal nog even geduld moeten hebben.
Maar om het wachten leuk te maken, tref ik alvast wat voorbereidingen.

Via internet kocht ik een rozenboog en twee rozenzuiltjes, die ik ga gebruiken voor de heerlijk geurende Lathyrus.

  




En gelijk voor Sara en Gijs een setje tuingereedschap (twee schepjes en een harkje). Toen het pakket bezorgd werd, trok Gijs direct zijn jas aan, deed zijn sjaal om met de mededeling "ik wil een kuil graven!"

Heerlijk dat enthousiasme, maar ik ben maar snel mee naar buiten gegaan op zoek naar een geschikt stukje voor de graafplannen van zoonlief. Best lastig moet ik zeggen, als overal de voorjaarsbolletjes de grond uit komen...
Op de door moeders aangewezen plek leefde hij zich uit
Na het graven van de KUIL verzon ik snel een volgend klusje (ter bescherming van de rest van de border...)
De dorre bladeren op het terras en in de steeg hebben we verzameld. Die ga ik gebruiken om te starten met de compostbak op de moestuin. Met zijn nieuwe hark en zijn kiepwagen hielp Gijs mee.

En de nieuwe kinderkruiwagen (lang leve Marktplaats) kon ook meteen even ingewijd worden.
De dag kon niet meer stuk.









Het eerste sneeuwklokje is er bijna.

2 opmerkingen:

  1. Jáááá... wij gaan binnenkort ook weer beginnen (wij: als in mijn buuf en ik)... De zaadjes zijn onderweg, het mooie weer komt er aan en de plannen zijn gemaakt... nu eerst een akelig klusje klaarspelen (spitten) en dán kan 't plezier beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb vandaag de hele dag in de tuin gewerkt en moest veel aan je denken. Vanaf half maart zaaien in de volle grond! Hoe staat het met je tuin? Zaaiklaar?

    BeantwoordenVerwijderen