vrijdag 9 maart 2012

Het allereerste begin

Als het weer buiten het niet toelaat om te gaan beginnen, ga ik binnen nog wel even door met plannen maken! Zo vond ik een paar leuke boeken over moestuinen, heb ik zaadjes besteld (HEEL VEEL) en kocht ik frambozen en rode bessen struiken. Allemaal via internet, best een gok maar het pakte goed uit. Supersnel was ik in het bezit van een leuk tuinboek, mijn zaadjes en de struiken! Viel me niet tegen!

Vorige week zaterdag was het zonnetje er en ben ik voor het eerste echt aan de slag gegaan: vakken
uitmeten en paden aanleggen. Het begin is er nu, zodra het weer wat warmer is, kan ik het afmaken!

Wij waren trouwens niet de enige die door de zon naar de moestuin gelokt werden. Diezelfde middag was het een drukte van jewelste, en opvallend veel gezinnen met kinderen waren in hun moestuin aan het werk! Leuk!

In het huisje ruim ik ook beetje bij beetje op wat er ligt van de vorige eigenaar. En dan kom je van alles tegen: veel bruikbaar gereedschap, een gieter, maar ook een oude vriezer. Om spullen droog op te kunnen bergen, maar.... was zo lek als een mandje, dus hebben we die maar verwijderd ;-) En verder allerlei bakjes met daarin een verzameling van van alles en nog wat. Kijk zelf maar eens.


3 opmerkingen:

  1. Ziet er veelbelovend uit!
    Wanneer ga je zaaien? Hier de wortel, lenteui, spinazie en rucola al gezaaid in de moesbakken. Maar die staan wel wat beschutter natuurlijk, x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent al verder dan wij.... de komende twee weken wordt er gespit, daarna meteen paden aangelegd en spinazie gezaaid... helaas moeten we éérst nog aan de slag met spitten dus... maar 't ziet er goed uit bij jou hoor. En leuk dat er zoveel families met kinderen zijn... bij ons ook het geval, dus dit jaar neem ik mijn kroost ook mee! vorig jaar was dat nog nét te vroeg....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe is het met je tuin Merel? Ik heb vandaag voor het eerst spinazie gegeten en moest aan je denken! Xx

    BeantwoordenVerwijderen